fredag 2 maj 2008

Badrum to be...








Det är läge att börja planera badrummet nu. Det finns så mycket att inspireras av. För mycket? Det blir ju omöjligt att välja.. De tre natur-svart-vita miljöerna känns "åt rätt håll"... Ska nog försöka hitta någon lämplig bok att titta vidare i, de här två verkar bra!

(De fina tvätt-kakel-symbolerna kommer jag inte ihåg var jag hittat? Det var nog hos någon formgivare och jag kommer ihåg att de inte fanns i produktion när jag såg hittade dem, nu vet jag tyvärr inte.) Bilden längst ner känns inte rätt hos oss, men de runda formerna är iallafall väldigt trevliga.

Tycker det är svårt med matchningen rummen emellan, jag vill gärna att grundmaterialen och färgerna ska gå igen, som en röd tråd i hela lägenheten. Så att kök, bad och toalett hör ihop, i samma familj liksom. (Samma linje på armaturer och blandare, porslin och kakel/klinker osv). Erik tycker att jag är för sträng, men jag tror vi tjänar på det i slutänden? Dilemmat blir ju då att vi redan börjat med vår lilla gästtoalett/dusch. Här fick vi stressvälja kakel och klinker på 10 minuter, för att passa kakelkillens tid och få det uppsatt. Ska det stress-valet alltså få styra allt annat? Ja, det är ett lyxproblem, men iallafall.

(Egentligen skulle jag vilja ha ett badrum i betong, men det får vi spara till framtiden)...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Frida,

Vilken fin blogg du har!!! Jätte kul att läsa med fina bilder och foton. När vi var ute och gick här om dagen såg vi erat stora projekt på Drottninggatan. Eran lägenhet ser ut att kunna bli hur fin som helst!

Vi är också i farten med att bestämma hur vårat badrum ska se ut. Det är så svååårt, men roligt. De där två böckerna om badrum och badrumsplanering verkar klar intressanta. Tack för tipset och tack för din snälla kommentar på min blogg.

Ha en bra helg!

/Sara Small Town

malo sa...

Vi håller också på med ett badrum (tyvärr sen tre år tillbaka). Det är svårt. Särskilt när man inte har all tid. Då står man på Bauhaus rätt var det är en svettig lördag och säger vad f-n vi tar den bara. Nej. Men därför blir det heller aldrig färdigt. Ska bli spännande att se ert.

Anonym sa...

Älskar den översta bilden, ett sådant badrum skulle jag vilja ha!

Tvättsymbolerna bloggade jag om för två evigheter sedan (eller var det år?) här, om du är intresserad av var de kommer ifrån: http://emmas.blogg.se/310506081644_nytt_kakel_fr_tvttstugan.html

Lycka till med planerandet och fixandet!