måndag 5 maj 2008

Grönt är skönt + loppisfynd!






Zink-tunnan fyndade vi (tillsammans med en superfin barnsäng) förra helgen här. Tänkte ha ved till kakelugnen i den, eller så får den stå på verandan tillsammans med ett passande träd? 

På våren gillar man alltid grönt lite extra, eller hur? Just nu skulle jag kunna tänka mig ett gröntonat vardagsrum... Hella Jongerius soffa (Polder sofa / Vitra Home Collection) med knappar är så så snygg.. Kasthalls matta "moss" = ja tack. Lilla tulipbordet har vi redan, men kopian av svenska Johansson Design istället. Jag har klistrat självhäftande kontaktplast i marmor-mönster på bordsskivan. Erik gillar inte mina "snabb-makeovers" ;-). Ligne Roset gör också fina grejer... (Men sofforna ser ut lite som larver)? Lampan + tyget finns på Tradera just nu.. Lampan skulle jag kunna tänka mig!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Snabbmakeovers som är så kul och praktiskt :-) Snabbfixade om köksluckorna i lägenheten med kontaktplast när vi flyttade in (gillade inte den dåvarande bajsbruna färgen :-P) Det roliga är att alla tror att de är sprutlackerade eftersom de är så jämna och fina i färgen. 400 för ett nytt kök är inte heller helt fel.
Gillar bloggen, trevlig smak för inredning har du också, ser fram emot kommande bilder från huset.

FRIDASFINA sa...

Hej Therese! Visst är snabb-makeovers bra! Jag kan hålla på hur mycket som helst, tills Erik säger, stopp stopp, du kan inte tejpa/häfta/nåla/limma ihop "vad-det-nu-är-för-grej" och tro att det ska hålla! Men det blir fint och det går fort... = Bra kombination ;-)

prylpinglan sa...

hej hej hittade till din fantastiskt trevliga blogg idag! å va lustigt... de va jag som köpte den där lampan på tradera - kolla länken:

http://prylpinglan.blogspot.com/2008/05/2008-maj-08-2106.html

Ha de gott// prylpinglan