torsdag 18 juni 2009

Large objects of desire...


Funderar över det framtida matrummet.. Kanske en tapet? (Fondväggar kanske inte är det hetaste men, jag gillar det, och tapeten på bilden kommer från Interior 1900)! Vi velar fram och tillbaka med golvfrågan, behålla det gamla trägolvet som det är eller måla det i den ljusgråa nyansen som vi har andra golv + alla snickerier i?

Vi har redan en hel matsalsgrupp i teak inklusive en sideboard typ den på bilden, samt en vit/ljus rya-matta. Den tredimensionella "hörn-tavlan" av papper av Egil Jansson/Made of paper från Wonderwall har vi också redan.. Jag skulle kunna tänka mig en ny litografi därifrån, de snygga benen av Lovisa Burfitt kanske kan höja glamour-faktorn en aning medan jag hasar omkring i skitiga mjukisar och fårskinnstofflor? Och så ett par kartell-stolar som jag skrev om nyligen? Och vem vill inte äga en Pia-lampa?! Det blir omöjligt dyrt det här! ;-)

Great colour combos = Adobe Kuler

Inga kommentarer: