söndag 10 januari 2010

Sjuklingen spacklar och slipar

På hemma-fronten är det just nu vardagsrummet som står på tur. Allt "småfix" som är kvar i sovrummet och Olle-Brors rum (fönsterförvaring ska göras klart i sovrum och koja byggas i barnrum) får vänta tills efter bebis och massa viktiga grejer på jobbfronten, nu är det de stora ytorna som bara MÅSTE bli klara någon gång! Med Olle-Brors hjälp är det snart färdigspacklat!

(Trots att han varit lite sjuk, hög feber, lite kräk och väldigt ömklig och kramigare än vanligt.. Han säger, jag vill bara klappa på dig lite mamma, och så klappar han fint i ansiktet, gosar med håret (hela nätterna helst) och spontanpussas. Jag är nog förresten världens blödigaste mamma-typ btw, verkligen "hello curling-hönsmamman")!

Annars är det helt makalöst vad mycket städa- och röja-jobb som ska göras hela tiden... I förra veckan började vi städa i gårdshuset som blivit igenmurat från golv till tak av... ?!?! Röra! Skräp! Flyttkartonger! Vi är snart igenom... och ska fortsätta upp på gårdshusvinden där det finns röror och div. "bra-att-ha-byggmaterials-rester från förra sekelskiftet att hantera... Jag vet inte om det är någon tidig form av "boa-instinkt" som börjar dyka upp hos mig, eller så är det kanske bara nån slags tvångsmässig vårstädningslust som brutit ut?! Jag bara måste få städa och rensa, jag bryter ihop på alla kaos-högar som finns i hela huset, från källare och trapphus till vind + gård..

Och så bara måste jag få plocka in våren i blom-form till köksbordet! Snittblommor är min dyra vardagslast i livet! Men nån liten oskyldig last ska man väl ändå få unna sig! Eller hur?! :-)

2 kommentarer:

HELLO TIGER! sa...

Som jag längtar efter vår och blommor!

Kärleksallen sa...

Jaaaa Frida man ska unna sig lite vardagslyx!!! :-)
Hoppas att Ni mår fint hela familjen! Vi vill ses snart:-)! Kram Johanna