torsdag 13 januari 2011

Gubbrock vs. gubbrock + ännu mera tantvarning...

Jag har en sorgligt trött musiksmak. Jag gillar gammal gubbrock, (eller tantrock kanske) det har jag alltid gjort. Och disco någon gång ibland... Det här är två favoriter som jag gillat sen första gången jag hörde dem. De påminner om varandra, samma sväng liksom...

Oh Yoko
Kärlekens tunga


...men ibland önskar jag att jag kunde uppdatera mitt låtlyssnande lite! En annan tant-grej som jag har tänkt på idag är att servisen Rosmarin (Swedish grace) från Rörstrand är så fin... Ritades av Hertha Bengtsson i slutet av 50-talet. Jahapp. Godnatt.

(Det är mycket "tant" nu. Är det någon slags minikris på väg? Jag fyller år snart. Det kanske är undermedvetet. Eller bara ett övergående fenomen)?

6 kommentarer:

MOKKASIN sa...

Härligt när det pingar till med nya fina inlägg så här runt halv två :)) Önskar jag kunde säga att jag sett mana, måste köpa...

FRIDASFINA sa...

Haha, det är en dålig vana! Borde jobba mot en deadline imorgon bitti men har svårt med koncentrationen... Då gör jag helt ovidkommande blogginlägg istället! :)

angelica sa...

jag tycker inte att tantsmak är något att skämmas över alls! jag är bara 22 men gillar knappt någon musik som är nyare än 70-talet. och inredning är likadant! fortsätt du i samma anda!

Anonym sa...

Men Frida.... Gubbrock är ju det enda rätta!
Är just nu inne i en svår Lennon period :)

christina sa...

HEJ, FRIDA
your blog is really refreshing and so living! greetings from germany....

Anonym sa...

Rosmarin och Swedish Grace är inte samma serie, Louise Adelborg har formgivit SG och denna tillverkas fortfarande, till skillnad från Rosmarin.