måndag 7 februari 2011

Y2K (2000)

Offpist i Engelberg 2000 (?!) Jag & Johan* hälsade på hos Jossan + hennes grabbgäng. Elva år senare har vi* barn och familj och har nästan slutat använda baggypants. ;-)
 På torsdag drar vi till fjällen med några av våra närmsta vänner + allas barn. Det ska bli så kul! Och vansinnigt, hur ska vi matcha sovtiderna på alla barnen osv...

Bokomslag av Sanna Annukka = alltid lika duktig och aktuell...

Hur som helst. Jag har köpt en ny snowboard eftersom våra gamla grejer blivit snodda.. Får se hur det känns, har inte åkt på 2 säsonger = rekord-lite för min del.. förut var det en stor och ganska viktig del av både mitt liv och identitet.. Men det sorgliga är att inget liksom består. Jag hittar inte samma glädje i åkningen nu som jag gjorde när jag var ung. Man blir lite rädd, trött och allmänt blasé.. Kanske hellre vill gå in i närmsta back-restaurang och köpa en drink? Eller bara sitta hemma i hyr-stugan i underställ och skidstrumpor och fundera över livet? KUL ska det bli i vilket fall som helst. LYX att ha några dagar vikta för vänner och familj för en gångs skull..

Misstänker att jag inte kommer att vara riktigt lika entusiastisk i hoppen i Sälen-backarna som jag var i Engelbergs puder-offpist på översta bilden för elva år sen... Men jag kan ju alltid försöka! Wiihoo!

3 kommentarer:

Martina sa...

Ser väldigt härligt ut när du "flyger" på översta bilden! Vem vet, kanske hänger du där uppe i luften den här gången också :)

Ha det bra!

Sarah sa...

Hoppas ni får en bra resa. TAck för senast. Vi ses

Mimmi Staaf sa...

Josefins senaste.. :-)

http://www.mtv.se/videor/my-super-sweet-world-class-101-4min-clip1-609490/