onsdag 11 maj 2011

Dubbeljobbar!


Sovrum / barnrum på övervåningen
Sovrum 2 på övervåningen
När man bor på landet får man jobba lite "brett". Så nu har jag "jobbat/hobbat" med homestyling. Också med nollbudget och "man tager det man haver"-press. Det är Eriks föräldrars granngård "Janpers" som ska säljas. För ett år sedan köpte de sin grannes gård + tillhörande mark. (Så här skrev jag då!) Nu är marken avstyckad och gården ska säljas vidare till någon som förhoppningsvis förvaltar den väl!


"Sommarrum" i övre hallen


Huset stod ekande tomt och såg sorgligt, ensamt och ödsligt ut. Så vi har släpat dit ett helt möblemang! Och byggt upp ett låtsashem inför visningen. Så här skulle jag inte "ha det hemma" så klart, men jag hoppas att scenografin (för det är ju precis vad det är) passar huset och många olika människor..


Vardagsrum med kamin utanför bild ;-)
Gården är så otroligt fin, Bullerbyn och hej kom och hjälp mig! Kor utanför fönstret och Skansen-hästar som går förbi någon gång om dan... Barnens paradis...

Jodå, jag har planterat själv! Blomlådan grävde E upp ur en kombinerad gödsel/skräphög bakom ladan... Och hästen som heter Troy är på semester från Skansen.
Ikväll ska jag CYKLA ut och fota utsidan och omgivningarna. Vi får se om jag överlever det miiils-långa äventyret och återkommer med bildrapportering om ett par dar... OM jag överlever som sagt.

Och köket... En riktig furu-orgie...

8 kommentarer:

Elina sa...

Fint. Det ser riktigt idylliskt ut!

prylpinglan sa...

det ser jättefint ut!!!

underwerket / Lisa Grue sa...

What a beautiful home. i would like to stay there.
greetings Lisa, Copenhagen

Johanna VS sa...

men OJ vad fint det blev!! Nollbudget, men massor av kreativitet och inspiration.... Bra jobbat!

MANNY-KEN sa...

MEN vad fint!!!! Åh livet på landet... ambivalensen alltså, stan - landet, stan-landet... Suck.

Johanna sa...

Vilket jobb ni har gjort! Superfint!

Mimmi Staaf sa...

Åååh vad fint! Har lust o flytta in på stört och sylta och safta lite :-) Vilket roligt jobb!

Mvh/Borstahusen sa...

Superfint! Skulle gärna lägga ett bud på den där rottingsoffan :) Kram/Malin