måndag 13 maj 2013

Thu 31 Jan - Just do it!




Inatt snurrade tankarna på tusen andra saker än deadlinen som låg framför mig. Plötsligt insåg jag att det var lite nya tankar på framtiden och "fritiden". Hoppfulla, härliga tankar. Jag tänkte ju på mig själv, som om jag vore ungefär samma person som innan jag fick barn... Den där personen som man ibland känner att man gömt i en gammal flyttlåda, längst in, längst bak... Jag kan inte minnas när jag sist kände sådär att "JAG VILL" bara "jag", jag vill göra det här för MIN EGEN SKULL. Men nu herregud, det finns ju hur mycket utmaningar som helst kvar i livet för mig!
För bara mig! Me, myself & I! 



Jag vill: Lära mig massor om keramik! Hålla på med lera, dreja, skapa, göra något nytt med händerna.
Helt kravlöst och lustfyllt, för ingen annans skull än min egen! Ett nytt uttrycksätt...
Jag vill: Stå på en klippa, ro, segla och köra båt, fixa allt själv, knyta alla knopar, navigera rätt.
Känna vinden i håret, i seglen. På sjön!
Jag vill: Komma i form. Tänk att kanske köra nån form av Vasalopp, bevisa för mig själv att jag kan! Men mest handlar det väl om att tänka om varje dag, gå en längre promenad, tänka smartare kring maten och hitta en träningsform som funkar. Och åka fort, fort, fort i pudersnön. Spana ut över alperna, över fjällen. Dansa, yoga, känna att kroppen är min igen.
Jag vill: Ta det där förbannade körkortet. Tänk vilken frihet som plötsligt skulle ligga där framför mig!
(Ikea, here I come... för man får ju ändå ha lite lagom perspektiv på sin framtida egentid vs. roadtrip, haha) ;)

JUST DO IT!


* Pics via Pinterest

Inga kommentarer: